Monitoring a diagnostika
ELEKTROTECHNIKA, a.s. poskytuje širokou podporu na poli monitoringu a diagnostiky.
V této problematice nabízí zařízení pro monitorování sítě prostřednictvím průmyslového produktu ELNET-Q, který umožňuje na základě měření, jež vychází z normy EN 50160, a následného vyhodnocování parametrů kvality napětí energetické sítě dát pokyn k opatření chránícím připojená k síti před poškozením.
Oblasti užití:
- umožňuje měření harmonických (síť 50Hz a jiné)
- umožňuje měřit účiník
- ochrana zařízení před poškozením nestandardními vlivy v síti
- schopnost dlouhodobě monitorovat stav energetické sítě.
Vlastnosti kontrolního zařízení ELNET-Q:
- v reálném čase monitoruje a vyhodnocuje 50 harmonických tří sdružených/fázových napětí;
- v reálném čase monitoruje a vyhodnocuje činitel zkreslení THD (Total Harmonic Distorsion) pro každé napětí;
- měří střední, efektivní a maximální hodnotu kontrolovaných napětí a jejich frekvenci;
- nastavitelné meze jednotlivých harmonických napětí a frekvencí, při jejichž překročení dojde k havárii;
- unikátní možnost monitorování průběhu na PC, dálkového přenosu dat a jejich archivace;
- 2 x rozhraní RS232 (protokol Modus) pro komunikaci s PC. Konfigurovatelná přenosová rychlost (50Bd-93kBd);
- vyhodnocuje nesymetrii třífázové soustavy;
- modifikovatelnost vlastností zařízení podle požadavků zákazníka
Technická data |
|
typové označení |
ELNET-Q
|
rozměry (šxvxh) |
180 x 180 x 70 mm |
počet připojovacích konektorů |
2 |
napájecí napětí |
230V |
spotřeba |
maximálně 50mA |
teplota okolního prostředí |
-20°C + 50°C
|
analogové vstupy |
7 vstupních veličin |
logické vstupy |
1 galvanicky oddělený (zdrojový, 230V nebo 24V) |
logické výstupy |
1 galvanicky oddělený, přímí vstup pro sepnutí relé = 20V |
komunikace |
2RS232, 1 konfigurovatelná rychlost, protokol MODBUS |
|
|
|
|
Dálkové monitorování a spravování kompletního řídicího systému prostřednictvím Internetu, telefonu nebo GSM sítě dává zákazníkovi možnost sledování provozních stavů zařízení, dodržování požadovaných provozních podmínek a správné činnosti obsluh. Výhodou je i možnost dálkové analýzy vzniklého problému nebo okamžitého zásahu v případě poruchy.
Metoda vzdáleného přístupu otevírá široký prostor k rozšíření služeb po dodávce a zamezení vícenákladů zejména u exportních dodávek. Právě zde často na základě nepřesných a neúplných informací zákazníka dochází k zbytečným a nákladným cestám odborných pracovníků.
Důležitá je i znalost o skutečných provozních podmínkách ať už pro včasnou prevenci vad, opravy nebo řešení reklamací.